Loading....

Історія боротьби

Липень 2020.

Президенту донесена проблема в галузі дипломування моряків – він надає доручення розібратися та вирішити її. Корупційна гідра починає «імітацію діяльності»: ліквідується інспекція з питань підготовки дипломування моряків, але інспекція у повному складі та з усіма своїми повноваженнями переходить в морську адміністрацію та продовжує працювати в рамках «корупційних схем». Відбувається зміна керівництва морської адміністрації, але після призначення нового керівника Андрія Глазкова ситуація лише погіршується, а корупційні тарифи зростають.

Липень 2020.

Комітет ВРУ з питань антикорупційної політики реєструє законопроект №3944, який дозволяє отримувати підтвердження диплому без складання іспиту (нівелювання 70% корупційних схем). Але більш, ніж 6 місяців комітет ВРУ з питань транспорту та інфраструктури відмовляється розглянути проєкт та винести його не пленарне засідання ВРУ.
Посилання на законопроєкт.

Серпень 2020 – до сьогодні

Створюється телеграм-чат «Моряк більше не буде мовчати», який згодом переростає в офіційно зареєстровану громадську організацію «Ukrainian Seafarers Union».

Організація провела:

Вересень – грудень 2020 року

Вперше за всі роки боротьби із корупцією в галузі дипломування моряків організувалася команда професіоналів морської галузі, яка об’єднала всіх гравців ринку: громадські об’єднання (Морская палата Украины, «Ukrainian Seafarers Union»), судноплавні компанії, крюїнгові агенції, неформальні об’єднання моряків, керівників тренажерних центрів післядипломної підготовки, капітани, тощо. Створена ініціативні група #МорськийБойСухопутнимПіратам.
Неодноразово аналітичні довідки, відкриті листи, узагальнені пропозиції щодо вирішення проблем надавалися: керівництву офісу Президента України, керівництву ПП «Слуга Народу», керівництву комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури. Але, на жаль, усі пропозиції експертів морської галузі до сьогодні не почуті та не розглянуті.

Листопад – грудень 2020 року

Міністр інфраструктури публікує проєкт Наказу про внесення змін в Порядок присвоєння звань та в Порядок роботи Державних кваліфікаційних комісій. Цей проєкт Наказу пройшов громадське обговорення, від експертів морської галузі були надані пропозиції. Консолідований проєкт Наказу (який надавали можливість морякам отримувати повторне підтвердження диплому без складання іспитів) був вже підписаний Міністром інфраструктури, погоджений з іншими центральними органами влади та був направлений на державну реєстрацію, але несподівано від морської адміністрації були надані пропозиції, які повністю нівелює всі позитивні зміни. Морське експертне співтовариство відреагувала на ці пропозиції дуже жорстко – чітко заявив позицію щодо недопущення внесення цих змін. Після цього Міністр інфраструктури відкликав проєкт Наказу з реєстрації.

Листопад – грудень 2020 року

Керівництво комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури зробило заяву про те, що комітет буде розглядати лише той законопроект, який буде поданий безпосередньо самим комітетом.
Експерти морської галузі запропонували пропозиції щодо змін по всіх необхідних статтях Кодексу торговельного мореплавства України – проєкт закону із порівняльною таблицею та обґрунтуванням були надані на розгляд керівництву профільного комітету. Але комітет до сьогодні не пропонує зареєструвати законопроєкт.

Back To Top