Loading....

Корупційні схеми

1. Неможливість самостійно здати/отримати документи

Моряк не має можливості самостійно подати документи, адже Капітанія працює лише 2 години на день, а кількість працівників Капітанії, які займаються прийманням документів, лише 2 особи. «Корупційна такса» за прийняття документів без черги – $ 300.

2. Незаконні посередники для оформлення документів, складання іспитів

Посередники укладають нотаріальний договір з моряком, після якого моряк передає посередникам всі документи. «Корупційна такса» за один іспит – $ 1 200. Якщо моряк не користується послугами посередників, підготовлений для іспиту – все одно кваліфікаційна комісія його «завалює». Ці посередники мають доступ до єдиного державного реєстру документів моряка, а самостійно моряк не має можливості завантажити документи через власний електронний кабінет. Відсутня інформація, хто є розпорядником даних реєстра та де зберігаються персональні дані. Також відсутня інформація щодо програмного забезпечення та системи захисту персональних даних.

3. Незаконний розподіл тренажерних центрів на «КЛУБНІ» та інші

За останні два роки усі тренажерні центри були розподілені на ті, які знаходяться в корупційній схемі (сертифікати яких приймаються для складання іспитів), та всі інші, «не клубні» центри (з сертифікатами яких скласти іспит неможливо).
«Клубних» - лише 6 із 40 існуючих.
Ціна на сертифікати «клубних центрів» збільшились в 15-20 разів.
«Клубні центри» поступово перетворюються в «центри друку сертифікатів», рівень та якість освіти в яких поступово знижується.
«Корупційна такса» за комплект морських документів – $ 2 000 - $ 10 000.

4. «Корупційний внесок» кадетів

Після завершення навчання для отримання першого робочого диплома кадетів змушують складати ще один іспит в державній кваліфікаційній комісії. «Корупційна такса» - $ 1 500. Раніше на випускному іспиті в навчальному закладі були присутні члени ДКК, підписувався спільний протокол, а від кадетів не вимагали окремого іспиту.

5. Повторне підтвердження дипломів через іспит ДКК

Кожні 5 років моряк повинен проходити повторне підтвердження диплому. Згідно Міжнародної конвенції про підготовку і дипломування моряків, яку Україна ратифікувала ще у 1996 році, якщо моряк має безперервний стаж – він повинен отримати підтвердження автоматично, після надання відповідних підтверджуючих документів. Але в Україні корупційна гідра вирішила, що українські моряки повинні отримувати підтвердження дипломів лише склавши іспити в ДКК. Це «корупційна надбудова», яка суперечить чинному міжнародному морському законодавству та складає 70% питомої ваги корупційних оборудок в галузі дипломування.

Back To Top